Elektronička evidencija ulaznica

Sustav prodaje ulaznica i evidencije ulaza na dubrovačke i stonske zidine te Sokol kulu u Konavlima, čini poslovanje Društva prijatelja dubrovačkih starina potpuno transparentnim.

IZAZOV

  • Povećanje broja turista-posjetitelja zidina
  • Veća transparentnost poslovanja uslijed rasta prihoda
  • Pojava krivotvorenih ulaznica zahtijeva bolji nadzor ulazaka na zidine
  • Potreba za tehnološkom modernizacijom

RJEŠENJE IZ INFO-KODA

Implementacija hardversko-softverskog rješenja koje se sastoji od mobilnog uređaja za kontrolu prodaje ulaznica i prijenosnog pisača, te usko specijaliziranog i posebno osmišljenog softverskog rješenja za upravljanje prodajom 

OSTVARENE PREDNOSTI

  • Potpuna kontrola nad prodajom
  • Onemogućena zlouporaba
  • Povećana „protočnost“ prolaska te samim time posjećenost zidina
  • Izravno povećanje prihoda od prodaje
  • Omogućena kupovina ulaznica i putem mobitela i interneta

IZAZOV

Problemi u funkcioniranju Društva prijatelja dubrovačke starine pojavili su se prije nekoliko godina s većim rastom broja turista koji su posjećivali Dubrovnik, a time i njegove zidine. „Prošle godine ostvarili smo prihod veći od 60 milijuna kuna i zabilježili više od 700 tisuća turista koji su obišli zidine. To je rekord koji ćemo, prema svim sadašnjim pokazateljima, ove godine nadmašiti s više od 850 tisuća ljudi koji će obići zidine grada Dubrovnika. Rast prihoda povećao je potrebu za transparentnijim vođenjem poslovanja, a rast broja posjetitelja i pojava krivotvorenih ulaznica istaknula je potrebu za boljim nadzorom ulazaka na zidine“, objašnjava Niko Kapetanić, tajnik Društva.

Povećanje opsega poslovanja i nužnost bolje kontrole protoka novca bili su čimbenici koji su istaknuli potrebu brze modernizacije sustava prodaje i evidencije ulaznica za zidine u Dubrovniku, Stonu i Sokol kuli u Konavlima.

RJEŠENJE

Ulaznice za zidine kupuju se na blagajnama Društva prijatelja dubrovačke starine i potvrđuju skeniranjem s uređajem na ulazu u zidine. Uređaj skeniranjem linijskog koda potvrđuje valjanost ulaznice i pokazuje je li ulaznica već korištena ili krivotvorena. Ukoliko je u redu, djelatnik Društva ispisuje potvrdu o ulasku koju daje posjetitelju. „Sve skupa, to traje najviše pet sekundi“, kaže Slobodan Pavlović, koordinator rada Društva dubrovačke starine u gradu Stonu.

Informacijski sustav za praćenje naplate ulaznica i evidenciju ulaza na dubrovačke zidine sastoji se od hardversko-softverskog rješenja: mobilnog uređaja tvrtke Info-kod u koji je ugrađen softver tvrtke Dekod. Rješenje se sastoji od središnjeg dijela sustava s bazom podataka koja se nalazi na serveru i aplikacije koja je instalirana na uređaju. Aplikacija ima uredski i terenski dio. Uredski dio aplikacije prati svaku transakciju od početka do kraja, od skeniranja ulaznice čime se provjerava njena valjanost do ispisa potvrde kojom se omogućuje ulaz na zidine.

Informacijski sustav je tako konfiguriran da može izvoditi analizu podataka i generirati razne statističke informacije (ukupni broj posjetitelja, jesu li muškog ili ženskog roda, koje su nacionalnosti, itd.) te kreira niz izvještaja koji su potrebni za praćenje poslovanja Društva prijatelja dubrovačke starine. Terenski dio aplikacije, onaj koji je vidljiv putem sučelja na mobilnom uređaju, radi u tzv. kiosk načinu rada - što znači da je onemogućen izlaz iz aplikacije, blokirano je korištenje nepotrebnih tipki i koristi softversku, tipkovnicu na kojoj su tipke veće od standardnih i s koje su uklonjene nepotrebne tipke i znakovi.

Aplikacija sama nadzire sistemske postavke uređaja i na taj način štedi bateriju. Komunikacija mobilnih uređaja sa središnjim sustavom odvija se putem zaštićene veze, a ažuriranje aplikacije u potpunosti se odvija on-line, u trenutku prijave za početak rada. Svi podaci nalaze se na serveru, tako da gubitak uređaja ne predstavlja i gubitak podataka. Usto, na svakom uređaju instaliran je i antivirusni softver, što dodatno povećava razinu sigurnosne zaštite.

PREDNOSTI

Precizna elektronička registracija naplate pokazala se posebno korisnom u prodaji ulaznica za turistički obilazak gradskih zidina u Dubrovniku i Stonu jer je riječ o sustavu naplate u kojem je praktično nemoguća zlouporaba. „Povećana je 'protočnost' turista – eliminirano je usko grlo na ulazu jer evidencija ulaznica sada traje tek nekoliko sekundi, što je svakako doprinijelo i povećanju broja ljudi koji su obišli dubrovačke zidine“, izjavila je Ivana Lobrović, djelatnica Društva prijatelja dubrovačke starine.

Usto, ulaznice se sada mogu kupiti i unaprijed, putem interneta ili mobitela. Rješenje omogućava i prikupljanje raznih statističkih podataka (broj ljudi, nacionalnost, spol, starost, vrijeme posjeta, vrsta posjeta (agencijski, individualni, itd) i generiranje internetskih izvještaja, u stvarnom vremenu. Sustav je uveden tijekom 2009. godine i od tada se kontinuirano poboljšava. 

Vezani članci